ניתוח מרחבי של פריסת מוסכי שירות

מרץ 2006

רקע

למותגי הרכב וולוו, הונדה ויגואר, המיוצגים בישראל ע"י "מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ" , כ-25 מוסכים מורשים בפריסה ארצית. 

 מנהלי חברת "מאיר" סברו שהובלת ענף הרכב בישראל מחייבת התייחסות שיווקית לנושא השירות, ובכלל זה לענין מיקום מוסכי השירות המורשים של הח

לפיכך, פנתה החברה לפוינטס לשם בחינת הפריסה האופטימלית של רשת המוסכים הארצית תוך התייחסות למצב הנוכחי ותחזית עתידית.ברה. זאת כנקודת מפתח בהתמודדות עם המתחרים וכבסיס למיצוי הפוטנציאל השווקי, בייחוד לאור הרפורמה שביצע משרד התחבורה בענף מוסכי השרות.

 

הפרויקט

הפרויקט בוצע במספר שלבים:

מיפוי תשתית

הוקמו שכבות גיאוגרפיות המבוססות על מיפוי של נתוני החברה ונתונים ממקורות חיצוניים: פריסת מוסכים נוכחית ופריסת מתחרים, מכירות רכב חדש, כניסות רכבים למוסכים, מצבת רכבים על פי משרד הרישוי, נתונים דמוגרפים מהלמ"ס.

הגדרת מודל

בבסיסו של הניתוח המרחבי, הוגדר מודל ניתוחי שמטרתו לאמוד את כמות התאים הנדרשת בכל אזור בארץ על פי פרמטרים שונים כדוגמת: כמות רכבים באזור, תמהיל הרכבים על פי שנת יצור, רמת נאמנות למוסכי הרשת, כמות כניסות שנתית לרכב, תפוקת תאי העבודה במוסכים.

ניתוח מרחבי

המדינה חולקה למספר מרחבים וכל מרחב לעשרות תאי שטח. לכל מרחב ותא שטח בוצע ניתוח גיאוגרפי מעמיק תוך התייחסות לפוטנציאל הנוכחי באזור, אומדן פוטנציאל עתידי ולפריסת המוסכים הנוכחית. במהלך הניתוח התייחסנו לנקודות הבאות:

  • זיהוי אזורים ללא כיסוי הולם
  • זיהוי אזורי קניבליזם
  • זיהוי אזורים עם עודף תאים
  • רמת חדירה ופוטנציאל מכירה לפי אזורים
  • רמת נאמנות למוסכים מורשים בכל אזור
  • מרחבי שירות למוסך.

השורה התחתונה

  • אומדן תאי העבודה הנדרשים בכל מרחב ואזור
  • שורת המלצות למיקומי סניפים: פתיחת חדשים, סגירת קיימים, העברת מיקומים, הרחבות רישוי במוסכים קיימים
  • הגדרת מרחבי מחיה פוטנציאלים לכל מוסך
  • בניית תשתית מרחבית המאפשרת תמיכה בפעילות שיווק ממוקדת שטח
 

אודי אברהמי - מנהל שרות , הונדה ישראל

 

 "חברת מאיר מייחסת חשיבות עליונה לשרות שהיא מעניקה ללקוחותיה באמצעות מוסכי הרשת המורשים שלה. כחלק מאסטרטגיית "שווק השרות" שלנו, אפיינו פרויקט המושתת על מתודולוגיית ה-GIS, לנתוח ותחזית כסוי השרות בישראל.

 למימוש הפרויקט נעזרנו בחברת פוינטס שליוותה אותנו במקצוענות רבה לאורך התהליך כולו. מפגשי העבודה הפוריים בין הצוות המקצועי של חב' "מאיר" וצוות האנליסטים של חב' פוינטס היו חוייה מקצועית אמיתית"