ממגננה למתקפה: בנק הפועלים יפתח 30 סניפים חדשים עד סוף 2009

הסניפים החדשים יהיו סניפי "בוטיק" שיפנו ללקוחות מהמעמד הבינוני * הם ישרתו 2,000-3,000 לקוחות, ויהיו בהם 4-6 עובדים

גלובס | עירן פאר 19/3/2008

בנק הפועלים יוצא לתחרות מול הבנקים הבינוניים על הלקוח במגזר הקמעונאי. תחת הכותרת "ממגננה למתקפה" יפתח הפועלים 30 סניפים חדשים עד סוף 2009, זאת כדי לשפר את שימור הלקוחות ולגייס לקוחות חדשים. את המהלך מוביל אורי פז, ראש החטיבה הקמעונאית שנכנס לתפקידו בסוף 2007.

הסניפים החדשים יהיו סניפי "בוטיק" מוכווני גיוס לקוחות, שלא יפעלו באוריינטציה עסקית אלא יפנו לפלח השוק ה-MID HIGH, הכולל לקוחות מהמעמד הבינוני עם הכנסות מעל הממוצע. הסניפים אמורים לשרת 2,000-3,000 לקוחות ויהיו בהם 4-6 עובדים, מהם שני יועצי השקעות. יצוין כי לפלח ה-MID HIGH מכוונים כיום מאמצי הגיוס של שלושה בנקים: מזרחי טפחות ("חשבון מנהלים"), הבינלאומי ויובנק ("אמידים").

הסניף הראשון ייפתח כבר באוגוסט ועד דצמבר 2008 בכוונת הבנק לפתוח 10-15 סניפים, כשהיתרה תיפתח בשנת 2009. הסניפים ימוקמו בשכונות ויהיו פתוחים בשעות ארוכות מהמקובל בבנקים והמותאמות לקהל היעד. זאת בדומה לסניפי קונספט שפתח בשנים האחרונות בנק דיסקונט. לטובת פתיחת הסניפים צפוי בנק הפועלים לגייס 60-100 עובדים והיתרה ינוידו מתוך סניפים קיימים.

בבנק הפועלים לא מוטרדים מה"קניבליזציה" שייצרו הסניפים החדשים, כלומר מצב בו לקוח של הפועלים עוזב את הסניף שלו ומצטרף לסניף חדש של הבנק. בבנק סבורים כי עדיף לעודד קניבליזציה בתוך הבנק מאשר להסתכן בכך שהלקוח יעזוב לבנק אחר.

כדי להקל על מעבר לקוחות בין הסניפים פיתח הפועלים אפליקציית מחשב המאפשרת ללקוח לעבור בלחיצת כפתור אחת מסניף אחד לסניף אחר. לאחר שהלקוח הזדהה והביע רצונו לעבור, יכול הסניף החדש להעביר בבת אחת את כל חשבון הלקוח מהסניף הקודם, כולל הוראות קבע, כרטיסי אשראי וללא ביטול צ'קים. מנתונים פנימיים של הפועלים עולה כי לקוח שעבר מסניף לסניף חדש נוטה להגדיל את פעילותו ב-20%-60% ונאמנותו לבנק מתחזקת.

בבנק הפועלים סבורים מזה זמן כי בתקופה האחרונה התחרות בתחום הקמעונאי גוברת ולכן יש לתת מענה לאתגר שמציבים בנקים קטנים על-ידי מהלך התקפי יזום, שנועד לשמר לקוחות טובים ולגייס לקוחות חדשים. עד כה לא יצא הפועלים בתוכנית סדורה אלא הסתפק במגננה נקודתית כנגד ניסיונות בנקים בינוניים וקטנים. רעיון נוסף שנבחן בבנק הפועלים אך טרם התגבש לכלל קונספציה הוא סניפי "אקספרס", שיבצעו פעולות בסיסיות בלבד, לא יפעלו בייעוץ השקעות ויפנו ל-LOW SCALE

פוינטס מלווה את בנק הפועלים החל משנת 2000 בהטמעה והשמה של יישומי Location Intelligence. הכוללים הקמה ותחזוקת תשתיות, הטמעת טכנולוגיה ומתודולוגיות ניתוח מרחבי, פיתוח משתמשים וביצוע פרויקטים יעוציים.