עדכון מדד כלכלי חברתי פוינטס למגזרים ערבי וחרדי

11/06/17 מדד כלכלי-חברתי פוינטס הנו מדד משוקלל שפותח על ידי חברת פוינטס המבוסס על מדד הלמ"ס, ומשלים אותו על ידי למידה פרטנית של אזורים וניתוחם באופן שוטף. לצורך עדכון מדד פוינטס פיתחנו מודל סטטיסטי המתבסס על אנליזה מרחבית של מדדים כלכליים ועסקיים, ממחקרים פנימיים הנעשים בחברה. המשתנים המשפיעים הנם משתנים כלכליים, משתני רמת חיים ומשתני בריאות ותחלואה ארציים. קראו עוד

ניתוח הפריסה הסינופית בענף הבנקאות הקמעונאית – 2016

27/05/17 למרות המשך מגמת סגירת הסניפים הקמעונאים במהלך 2016, לא ניכרת השפעה לכך על רמת החשיפה הגיאוגרפית של האוכלוסייה שכן רוב המיזוגים התרחשו באזורים אשר מראש היו רווים בסניפים. קראו עוד

מודל מרחבי להשבחת דירוג סיכוני אשראי צרכני

21/12/16 שום חדש שלנו, שהוטמע לאחרונה בבנקים, חברות אשראי וחברות מימון ועושה שימוש בניתוח מרחבי אנליטי להשבחת תהליך דירוג אשראי ללווים. המודל מבוסס על מיפוי גיאוגרפי של הלווה על פי כתובת מגוריו והעשרת רשומת הלקוח בנתונים דמוגרפים וסוציו-אקונומיים יחודיים בעלי מתאם גבוה לחיזוי יכולת ההחזר שלו. ובשלב מתקדם יותר - מיפוי דינמי של לקוחות עם פיגור בתשלומים מאפשר לזהות אזורים ספציפים עם רמת סיכון גבוהה. קראו עוד

על השילוב בין דיגיטלי לפיסיקלי בעולם הקמעונאות

11/04/16 במשך זמן רב, נראה היה שנחרץ גורל הרחובות הראשיים עמוסי החנויות עקב הצמיחה המשמעותית של החנויות המקוונות. אך כיום, נראה כי התהפכו היוצרות ורשתות אשר היו מקוונות בלבד, פותחות סניפים פיסיים. קראו עוד

ערים חכמות, IoT ו- GIS

18/01/16 ערים חכמות, IoT ו - GIS  "עיר חכמה" היא מונח שנשמע עליו הרבה בשנים הקרובות. ככל שכמות האוכלוסייה גדלה, המעבר לאיזורים עירוניים עולה. "ערים חכמות" הן מיזם שנועד להפוך איזורים עירוניים ליותר נוחים, קלים לתנועה וברי קיימא. הן מוגדרות ככאלה המשתמשות בטכנולוגיה דיגיטאלית וטכנולוגית מידע או תקשורת בכדי להביא לשיפור באיכות ובביצוע של שירותים עירוניים ובכדי [...] קראו עוד

פוינטס זכתה בפרס בתחרות מצטייני המחשוב "2015 IT Awards" של אנשים ומחשבים עבור פרויקט למכבי שרותי בריאות

22/12/15 הפרויקט הביא לשילוב של מגוון רחב מאוד של טכנולוגיות שתומכות בתהליכים עסקיים ובכך שיפר את חוויית המשתמשים. ייחוד המערכת הוא בהטמעת הטכנולוגיה כחלק אינטגרלי של התהליכים העסקיים, לצד ייעול העבודה של בעלי התפקידים. נוצר שילוב מרתק של טכנולוגיית GIS עם צרכי אוכלוסייה, מתוך הרצון לייצר שירות איכותי ביותר. קראו עוד

WINWIN – הכר את השכונה שלך

19/07/15 גולשי האתר המחפשים דירות למכירה או השכרה יכולים לקבל כעת מידע מרחבי מקיף על שכונת המגורים בה נמצא הנכס המיועד. קראו עוד

עשיתם קניות באינטרנט והחבילה לא הגיעה? בוקסאיט מספקת חלופה לדואר

27/04/15 Boxit בוחרת מיקומים להצבת לוקרים אלקטרוניים בעזרת מודל מרחבי המנתח פוטנציאל של רכישה מקוונת על פי אזור ואוכלוסייה. קראו עוד

עתיד הסינוף הבנקאי – השילוב בין המרחב הפיזי למרחב הדיגיטלי

08/07/14 חברת הייעוץ הבינלאומית Capgemini פרסמה לאחרונה מחקר המתייחס לעתיד הסינוף הבנקאי תחת הכותרת The Future of Bank Branches – Coordinating Physical with Digital קראו עוד

מחלקות כשרות (ולא רק לפסח) ב Coles Supermarkets אוסטרליה

10/04/14 כיצד משתמשת רשת מזון אוסטרלית במודלים מרחביים לתכנון פריסת סניפי הרשת. קראו עוד

תכנון טריטוריות לנציגי מכירות בישראכרט

19/02/14 אגף המסחר של ישראכרט סיים לאחרונה ארגון מחדש של מערך אנשי השטח באשכולות גיאוגרפיים מרוכזים. קראו עוד

How Customers Interact With Their Banks

14/05/13 נוף הבנקאות הקמעונאית השתנה במידה ניכרת במהלך השנים האחרונות. המשבר הפיננסי העולמי וההתפתחויות הטכנולוגיות הובילו את הבנקים לבניה של תמהיל ערוצים חדש מול לקוחותיהם. סקר שביצעה חברת גאלופ בארה"ב בוחן, מנקודת מבטו של הלקוח, את ההעדפות לשימוש בערוצים השונים לטובת 14 סוגי הצרכים בנקאיים הנפוצים ביותר. קראו עוד

הגיאוגרפיה לשירות הקמעונאות

25/12/12

כיצד ניתן להשתמש במידע מרחבי הנמצא במועדוני הלקוחות של הרשת הקמעונאית לטובת מיצוי הפוטנציאל השיווקי של הרשת.

מצגת הרצאה שהעברנו בכנס "חדשנות בקמעונאות".

קראו עוד

המפקד המתגלגל

25/07/12

במהלך חודש יוני השתתפנו ביום עיון מיוחד שערך הלמ"ס אודות מפקד האוכלוסין החדש, "המפקד המתגלגל". להלן סקירה של עיקרי התכנים שהועברו במפגש.

קראו עוד

המקום בו אתם גרים הוא גורם שמשפיע על הבריאות שלכם

09/07/12

ביל דבנהול רוצה לשפר את יכולות האבחון הרפואי באמצעות איסוף מידע גיאוגרפי וסביבתי עבור כל חולה ושילובו עם הרשומות הרפואיות שלו.

קראו עוד

מפת ה GIS הראשונה

09/06/12

במגפת הכולרה שפקדה את לונדון ב־1854, תושבי בתים הקרובים לבאר מסוימת וקיבלו ממנה מי שתייה נפגעו קשה ואילו אלה שלא שתו ממנו כמעט שלא נפגעו. באמצעות מפה שהראתה את מקרי המוות ומרחקם מהבאר הצליח הרופא ג'ון סנו לשכנע כי המחלה מועברת על ידי מים מזוהמים. מפה זאת נחשבת כ"מפת ה GIS" הראשונה. 

קראו עוד

BI זה לפעמים עניין של גיאוגרפיה

04/04/12

במערכות ה BI מסתתר מידע יקר ערך שאינו מנוצל - המידע הגיאוגרפי.

מידע גיאוגרפי מאפשר לארגונים השבחה של תהליכים עסקיים הקשורים לפעילות בשטח, כמיצוי הפוטנציאל השיווקי, פריסת רשת סניפים אופטימלית, תכנון טריטוריות מכירה, ניהול סיכונים ועוד.

קראו עוד

ה- BI הולך לעננים

30/03/12

"תחום ה-Location Intelligence, המהווה שילוב של GIS בתהליכי ה-BI, נכנס בשנתיים האחרונות באופן משמעותי לתחום הענן", אמר זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס מיפוי עסקי. שמר היה אחד הדוברים במפגש פורום IBI מקבוצת אנשים ומחשבים, שנערך היום (ה') במלון ליאונרדו ברמת גן. את המפגש הנחתה פלורה לוין, מנכ"ל B-Pro, ונושאו היה החיבור בין BI ומיחשוב ענן.

קראו עוד

מודל מרחבי לניהול רשתות קמעונאיות

16/02/12

קמעונאות מצליחה מבוססת על פריסת סניפי הרשת במרחב ועל פעילות שיווקית מול לקוחות בפועל ולקוחות פוטנציאלים. להיבט הגיאוגרפי בפעילות הרשת יש משקל מהותי וקריטי בהצלחתה. השיקול המוביל והדומיננטי בגיוס לקוחות חדשים הינו מיקום הסניף ביחס למקום מגורי הלקוח. וסביבת פעילותו. קיים קשר ישיר ומובהק בין מדדי הצלחה עסקיים כדוגמת הכנסה מלקוח או הרחבת תמהיל המוצרים לבין פרופיל האוכלוסייה באזור.

קראו עוד

דילמת הסוכן הנוסע

23/11/11

אחת הדילמות המוכרות ביותר בתחום האופטימיזציה היא "דילמת הסוכן הנוסע": מהו התכנון האופטימלי של מסלול העבודה של אנשי מכירות, תוך התחשבות בתוואי הדרך, סוג הלקוח, הזמן שיש להקדיש לו ונוחות איש המכירות. במאמר זה מוצג תהליך התכנון והעבודה של חברה המעוניינת לבנות מערך מכירות של אנשי שטח העובדים בשיטת ה- PreSale או VanSale ומבקרים אצל הלקוחות בתדירות קבועה.

קראו עוד

התוכנה הגיאוגרפית שהשימוש בה הפך לחובה בענף הקמעונות

15/12/10

כתבה של שימחה סיגן ב TRENDS על מגמות בהטמעת יישומי GIS בקמעונות

קראו עוד

סקר החברות המובילות: אילן'ס – רשת בתי-הקפה המובילה בארץ

02/11/10

דירוג "גלובס" לרשתות בתי קפה והתייחסות שלנו לנושא פריסת הרשתות במרכז מול הפריפריה

קראו עוד

איך יראו הבנקים בעתיד?

29/10/10

הייתה מגמה בעבר של הרחקת הלקוח מהסניף, אך בשלב מסויים הבינו הבנקים שזה פוגע בנתח השוק. אין ספק כי בשנים האחרונות חלה צניחה דרמטית בפעילות בסניפים ועליה בביצוע פעולות בערוצים הישירים אולם נראה כי פיתוח התחום הזה, לא הוביל לירידה בכמות הסניפים שנפתחו.המפגש השגרתי בין הלקוח לבנק שינה את פניו באופן דרמטי בעשור האחרון. 

קראו עוד

לא קניתם ירקות? רבוע כחול תדע מזה

26/11/09

החברה פיתחה מערכת המאפשרת למנהל הסניף לקבל נתוני מכירות בזמן אמת; המערכת תאפשר לרבוע לראות מה עושה כל לקוח של YOU בשטח

קראו עוד

כללית מושלם – מערכת למיפוי פריסת ספקי שירות

13/10/09

פוינטס הטמיעה מערכת מיפוי המשולבת במערכת ניהול ספקי השירותים של כללית מושלם. המערכת מאפשרת למנהלים בארגון לשלב את המימד הגיאוגרפי בתהליכי קבלת החלטות הקשורות לפעילות מול ספקי השירותים של הארגון.

קראו עוד

פוינטס הטמיעה מערכת GIS ליישומי ניהול סיכונים בלאומי קארד

13/08/09

פוינטס הטמיעה מערכת GIS ליישומי ניהול סיכונים בלאומי קארד המערכת משמשת את מחלקת ניהול הסיכונים של החברה לצרכי אנליזה מרחבית וניטור הונאות

קראו עוד

פוינטס חתמה על הסכם מיקור חוץ לניהול והטמעת מערכת LI ברשת הרבוע הכחול

10/08/09

מערכת ה- LI מבוססת על שילוב של טכנולוגיית GIS עם מאגרי מידע גיאוגרפיים, מתוך ומחוץ לארגון, ומיועדת לשמש את רשת הרבוע הכחול למגוון יישומים תומכי פעילות עסקית: אופטימיזציה של פריסת רשת הסניפים, ניהול נכסים ופיתוח נדל"ן, גיוס, שימור והעמקה של חברי מועדון הלקוחות YOU, מיקוד הפעילות השיווקית של הרשת באזורים נבחרים ועוד.

קראו עוד

דומינו'ס פיצה – אופטימיזציה של פריסת סניפים

11/11/08

פוינטס ביצעה עבור רשת משלוחי הפיצה הגדולה בישראל ניתוח מרחבי מקיף של פריסת רשת הסניפים ואזורי החלוקה.

במסגרת העבודה אותרו אזורים בעלי פוטנציאל לפתיחת סניפים חדשים ונבנה מודל יעדים לסניפים קיימים המבוסס על הפוטנציאל הקיים במרחב החלוקה שלהם.

קראו עוד

ממגננה למתקפה: בנק הפועלים יפתח 30 סניפים חדשים עד סוף 2009

20/03/08

הסניפים החדשים יהיו סניפי "בוטיק" שיפנו ללקוחות מהמעמד הבינוני * הם ישרתו 2,000-3,000 לקוחות, ויהיו בהם 4-6 עובדים

קראו עוד

בנק אוצר החייל – פעילות שימור לקוחות

13/02/08

במסגרת רכישת בנק אוצר החייל ע"י הבנק  הבינלאומי, בנתה פוינטס לבנק מודל מרחבי לשימור לקוחות.

על בסיס המודל ביצע הבנק פעילות שימור ישירה מול הלקוחות השונים. בבדיקה שנערכה לאחר מספר חודשים התברר שההיערכות נשאה פרי. מספר הלקוחות שעזבו את הבנק לא חרג מהמקובל בענף ובבנק מלפני המעבר לבינלאומי.

קראו עוד

Honda, Volvo – ניתוח מרחבי של פריסת מוסכי שירות

22/03/06

מנהלי חברת "מאיר" סברו שהובלת ענף הרכב בישראל מחייבת התייחסות שיווקית לנושא השירות, ובכלל זה לענין מיקום מוסכי השירות המורשים של החברה. זאת כנקודת מפתח בהתמודדות עם המתחרים וכבסיס למיצוי הפוטנציאל השווקי, בייחוד לאור הרפורמה שביצע משרד התחבורה בענף מוסכי השרות.

 לפיכך, פנתה החברה לפוינטס לשם בחינת הפריסה האופטימלית של רשת המוסכים הארצית תוך התייחסות למצב הנוכחי ותחזית עתידית.

קראו עוד

בנק מסד – ניתוח מרחבי של פריסת סניפים

01/07/05

לבנק מסד פריסה של 11 סניפים בערים הגדולות במדינה. הבנק פנה לפוינטס לשם בחינת אפשרויות להרחבת הפריסה מול הגדרת קהלי מטרה יעודיים.

קראו עוד

מי יוביל את המים שלי

13/12/04

בשנת 1998 החלה חברת מי עדן בהרחבת פעילותה ביבשת אירופה. הפעילות כללה הפקה, שיווק והפצת מים מינרליים במיכלים לבתים ולמשרדים. כחלק ממהלך ההתרחבות, שהגיע לשיא בשנת 2003, נרכשו חברות מקומיות ב 18 מדינות ביבשת. בשנה זו בוצע מיזוג בין מי עדן אירופה לבין ענקית המזון והמים חברת דנונה (Danone).

על מנת להתמודד עם האתגרים הללו פנתה מי עדן לחברת פוינטס. הפניה נעשתה על בסיס הניסיון המשותף, לאורך שנים רבות שבהן משמשת פוינטס כספק בכל הקשור לתכנון קווי החלוקה של מי עדן בישראל וביצירת יישומים מבוססי GIS להשבחת מערכת השיווק והמכירות שלהם.

קראו עוד

המדד החברתי-כלכלי

25/07/00 המדד החברתי-כלכלי רמת ה"חוזק" של האוכלוסייה הרמה החברתית כלכלית של האוכלוסייה נמדדת על ידי שילוב של תכונותיה הבסיסיות בתחומים הבאים: דמוגרפיה, השכלה וחינוך, רווחה כלכלית, תעסוקה ואבטלה, מצוקות כלכליות. המדד הנוכחי מבוסס על נתוני 1995 כאשר המדד החדש המבוסס על נתוני מפקד 2008 צפוי להתפרסם באוקטובר 2012. מספר שינויים במדד החדש מול קודמו: בסיס הנתונים שונה [...] קראו עוד

המפקד והמדד – נקודת המבט שלנו

25/07/00 נקודת המבט שלנו אזורי פוינטס, מדד פוינטס ואזורי פיתוח ההתייחסות שלנו לתוצרי המפקד ולמדד החברתי כלכלי נשענת על השימוש שאנו מבצעים בהם בפרויקטים ובהטמעות שאנו מבצעים בעיקר בסביבה העסקית. במהלך פעילותנו השוטפת מצאנו כי ישנם מקרים בהם קיימים חוסרים בנתונים ולעיתים קיימות הטיות בתרגום הנתונים לפעילות בשטח.  על מנת להתמודד עם בעיות אלו פיתחנו מספר [...] קראו עוד