Retail is Details
והפרטים נמצאים בשטח

|

קמעונאות


Retail is Details

קמעונאות מנצחים דרך הפרטים הקטנים – והפרטים נמצאים בשטח

פריסת סניפי הרשת, מיקום סניפי המתחרים, מקום מגורי הלקוחות – לכל אלו משמעות גיאוגרפית המשפיעה באופן ישיר על שורת הרווח של הרשת הקמעונאית.

שימוש מושכל בנתוני הרשת בשילוב עם מידע ממקורות חיצוניים מאפשר תמיכה בקבלת החלטות אסטרטגיות וטקטיות:

  • סינוף: פריסת רשת סניפים אופטימלית, זיהוי אזורי פוטנציאל לפתיחת סניפים חדשים, התאמת פורמט סניפים לתנאי הסביבה, פריסת המתחרים  קראו עוד
  • מכירות: הגדרת מרחבי פעילות לסניף, בניית מודל יעדים לסניף על בסיס הפוטנציאל הגלום בסביבתו, תמיכה בפעילויות שיווק ומכירה מוטות שטח  קראו עוד
  • ניהול מועדון הלקוחות בהיבט המרחבי: גיוס, שימור והעמקת לקוחות, פילוח לקוחות על פי מאפיינים דמוגרפיים
  • נכסים: מיפוי נכסים קיימים, ניתוח מיקומים מוצעים

 

פוינטס פיתחה מודל משוכלל להטמעת המימד המרחבי בתהליכים העסקיים של רשתות קמעונאיות.

המודל משרת את הרשת החל מהרמה האסטרטגית של אופטימיזציית פריסת הסניפים ונקודות המכירה ועד להטמעה של כלים טקטיים לגיוס לקוחות וניהול יעדים ברמת הסניף. המודל הוטמע בהצלחה במספר רשתות קמעונאיות בישראל בסקטורים שונים: מזון, בנקאות, פארם, תרבות הפנאי ועוד.

המודל מבוסס על שימוש בטכנולוגיית מיפוי גיאוגרפי (GIS) בשילוב עם מאגרי מידע מתוך הארגון (פריסת סניפים ופעילות הלקוחות) וחיצוניים (נתונים דמוגרפיים סוציו אקונומיים של האוכלוסייה) באמצעות מתודולוגיות אנליטיות מרחביות הכוללות את הרכיבים הבאים: ניתוח פריסה נוכחית, מודל חיזוי פוטנציאל, מפת הפוטנציאל ומפת הפערים

קראו פה בהרחבה  

 

 לקריאה נוספת:  

הטמעת מערכת גיאוגרפית בריבוע כחול      

דומינוס פיצה – פרויקט אופטימיזציה של רשת הסניפים

 תגיות:  קמעונאות 

 

 לקוחותנו בתחום: