הלקוחות שלך נמצאים בשטח. פעל למיצוי מלא של פוטנציאל השיווק שלך במרחב הגיאוגרפי!

|

שיווק ומכירות


פתרונות שיווקיים

כיצד תגיע למיצוי הפוטנציאל השיווקי שלך ?

הלקוחות שלך נמצאים בשטח.

למיקום לקוחות הארגון משמעות רבה בחינת הפוטנציאל שלהם לייצר הכנסות ורווחים. פיזור גיאוגרפי ומאפיינים דמוגרפיים, סוציו-אקונומיים הינם משתנים מנבאים רבי עוצמה לצריכה עתידית ומאידך, כמנבאים לנטישת לקוחות.

הצלבה של מידע חיצוני עם נתוני הארגון והשלכתו על גבי המפה מאפשרת למנהל השיווק לקבל תמונת מצב ברורה במגוון יישומים:

  • סגמנטציית לקוחות על פי משתנים דמוגרפים
  • בניית מודל יעדים לגיוס לקוחות המבוסס על הפוטנציאל בשטח
  • מיפוי שיעורי החדירה ונתח שוק ברמת תאי שטח
  • שימור לקוחות ומניעת נטישה
  • העמקת לקוח, SOW

החדרת מוצר

החדרת מותג חדש לשוק כרוכה במאמץ שיווקי מיוחד וכוללת הקצאת משאבים נכבדים וכל זאת בתנאי אי ודאות וברמת סיכון גבוהה. עקוב אחר התפתחות נתוני המכירות בתקופת ההחדרה באמצעות המערכת הגיאוגרפית ותקבל תמונת מצב בזמן אמת!

התמונה שתקבל:

  • זיהוי מיידי באלו אזורים המותג "תופס" ובאלו לא.
  • ניתוח דמוגרפי של אזורים טובים אשר יציג את פרופיל האוכלוסייה הרצוי ויאפשר בחינה מחודשת של הנחות המיצוב הראשוני של המותג.
  •  ניתוח של האזורים החלשים אשר יצביע על מקורות אפשריים לאי הצלחה: חולשה במערך ההפצה המקומי, צורך בחיזוק בפעולות פרסום וקידום מכירות מקומי, קשיי חדירה מול מתחרים ועוד.

מועדוני לקוחות

מועדון לקוחות הינו מכרה זהב של מידע על לקוחותיך. מיפוי חברי המועדון ופעילותם מאפשר ניתוח מדויק עד לרמה של מגמות הצריכה במותג מסוים בשכונה מסוימת. באמצעות מיפוי פעילות מועדון הלקוחות תוכל:

  •  לזהות את מרחבי המחיה האמיתיים של סניפי הרשת שלך.
  • לזהות פעילות מתחרים הממוקדת באזור ספציפי.
  • לאתר מגמות היחלשות באזור מסוים ולבצע מבצעי קידום מכירות ממוקדים.
  • לקבל מידע מרחבי מדויק התומך ב Site Location.
  • להצליב עם נתונים דמוגרפיים אזוריים לבניה של פרופילי לקוחות מועדפים.
  • לאתר קהל מטרה פוטנציאלי להרחבת פעילות המועדון.

מיפוי התחרות – המודיעין העסקי של הארגון

המיפוי העסקי משתלב במסגרת מערך המודיעין העסקי של הארגון ומספק למנהלים כלים חדשנים ומקורים להתמודדות עם המתחרים. מיפוי פריסת המתחרים ופעילותם יספק תשובות לשאלות קריטיות בשדה הקרב השיווקי:

  •  היכן נמצאים המתחרים שלנו?
  • היכן הבטן הרכה של המתחרה שלי?
  • האם המתחרה שלי ממקד מאמצים באזור מסוים?
  • מהם נתחי השוק שלנו בכל אזור?
  • כיצד להתמודד מול המתחרים שלנו בשטח?

איסוף מידע על המתחרים אפשרי מתוך מקורות בתוך החברה, מקורות מידע חיצוניים, כדוגמת חברות מידע ואיסוף יזום בשטח. איסוף המידע כולל: מיקום, שטח, מספר קופות, שטח מדף, שילוט. שקלול נכון של פרמטרים אלו מאפשר לקבל את מפת התחרות: מפות המציגות את מרחבי השליטה של המתחרה ומאפשרות לאתר את נקודות החולשה שלו במרחב.